Voedingsengagement Ola

Voedingsengagement Ola

Voedingsengagement Ola

Al het Max (Paddle Pop) Kids roomijs met dit logo werd zo samengesteld dat het voldoet aan de voedingscriteria voor calorieën, verzadigd vet en toegevoegde suiker. 

Bij Ola zijn we er heilig van overtuigd dat er binnen een gezonde, evenwichtige, actieve levensstijl plaats is voor een feestelijk snoepje af en toe. Kinderen vinden snoep, zoals roomijs, heel lekker door hun leuke smaak, textuur, vorm en kleur. Daarom vinden we dat deze voedingsmiddelen juist samengesteld moeten worden. 

Unilever engageert zich om 1 miljard mensen te helpen hun gezondheid en welzijn te verbeteren via het Unilever Sustainable Living Plan*. Overgewicht bij kinderen is een steeds groter probleem, met bijna 200 miljoen schoolgaande kinderen die overgewicht hebben of obees zijn. Daarom hebben we onze verantwoordelijkheid opgenomen en voedingslimieten bepaald voor ons hele assortiment roomijs voor kinderen. Zo kunnen mama's er zeker van zijn dat Ola roomijs voor kinderen met dit logo niet meer bevat dan: 

- 110 kcal per portie 
- 3 g verzadigd vet per portie 
- 20 g toegevoegde suiker per 100 g 

Ola lanceerde ook De Max Avonturengids Voor Kinderen, in samenwerking met een van de beste psychologen in kinderontwikkeling, dr. Amanda Gummer. Mama's zijn altijd op zoek naar manieren om hun kinderen te entertainen. Deze gids focust dan ook op het principe 'laat kinderen kinderen zijn'. Steeds minder kinderen kunnen gewoon buiten spelen, zoals vroeger het geval was. De Max Avonturengids biedt daar een oplossing voor: vindingrijke en actieve spelletjes voor het hele gezin.


Je kunt De Max Avonturengids Voor Kinderen downloaden

1. International Obesity Taskforce, The Global Epidemic


*Voor meer informatie over het Unilever Sustainable Living Plan ga je naar

http://www.unilever.com/sustainable-living/